Hogyan? munka, office, business, beszélget

Published on július 1st, 2014 | by noiuzletihalo

0

Az ügyfélbizalom felépítése

A bizalom kiépítése talán úgy tűnik, olyan, mint egy nagy hegy megmászása. Pedig nem kell annak lennie. Néhány hozzávetőleges alapszabály szem előtt tartásával biztosíthatja, hogy ügyfeleinek és potenciális ügyfeleinek már az első perctől jó benyomása legyen Önről. Üzleti vállalkozásának sikerre vitelében az ügyfélbizalom alapvető fontosságú.

Hogyan tudja biztosítani, hogy mindenkori közönsége szimpátiával viseltessen Ön iránt? Íme néhány megfontolandó tanács:

Tegyen jó első benyomást:  Ez bárkivel való első találkozására igaz! Legyen tudatában még a legkisebb interakciójának is a napja során, és igyekezzen pozitívvá tenni ezeket. Olykor a postai ügyintéző, a szomszéd üzlet tulajdonosa vagy éppen a helyi könyvárus válik az Ön legjobb segítőjévé.

Tegye magát szerethetővé: Gondoljon arra, Ön milyen karakterű emberekkel szeret üzleti kapcsolatba lépni, és igyekezzen olyanná válni. Kérdezze meg magától: Milyen érzést keltenek ezek az emberek Önben? És miért bízik meg bennük?

Hallgassa meg az ügyfeleit: Meg tudják állapítani, mikor nem figyel rájuk. Ne tévessze szem elől, hogy az igazi figyelem az értő figyelem! Tegyen erőfeszítést annak érdekében, hogy ne csak hallgassa, hanem hallja is meg a másikat.

Legyen őszintén érdeklődő mások iránt: Az üzleti megbeszélésen túl is igyekezzen megismerni a partnereit. Persze nem kell legjobb barátokká válniuk, ugyanakkor ha tudja, hogy honnan jönnek, ez elmélyítheti kapcsolatukat.

Legyen elkötelezett a termék vagy szolgáltatás iránt: Itt is igaz: Partnere meg fogja tudni állapítani, hogy Ön igazán hisz-e abban, amit csinál, vagy csupán a fizetési csekkért dolgozik. Ne szégyellje kimutatni lelkesedését és meggyőződését. Ezek bizony megtérülő befektetések.

Segítsen partnereinek megoldást találni problémáikra.  Önnek nyilván nem célja, hogy partnerei magukra hagyatottaknak és kétségbeesetteknek érezzék magukat, vagy hogy így viselkedjenek. Nyújtson nekik szilárd segítő kezet, de mindeközben ne feledje: nem az a cél, hogy ügyfelei mindenért önt hívogassák, hanem hogy elsajátítsák az önmenedzselés tudományát.

Legyen őszinte és egyenes: Ne rejtsen el partnerei elől semmit. Amennyiben bizonytalan valamiben, inkább vállalja fel előttük. De aztán nézzen, kutasson a téma után. Legyen tisztában azzal, hogy Ön valójában mennyire képes, és mik azok a tevékenységek, amiket valószínűleg ki kell szerveznie.

Rendszeresen ellenőrizze, hogy partnere elégedett-e az Ön munkájával:  Ha egy-egy projekt után rendszeresen jelentkezik ügyfelénél, és érdeklődik a szolgáltatás eredményessége után, ezzel a gesztussal Ön valószínűleg megkülönbözteti magát versenytársaitól. A legtöbb új üzlet az elégedett partner referenciája alapján születik.

Szárnyalja túl partnere elvárásait:  Biztosítsa, hogy ügyfelei újra és újra vissza akarjanak térni Önhöz – mert bíznak Önben.

Tags: , , , ,



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Back to Top ↑