Hétköznapi megjelenés táska

Published on május 16th, 2015 | by noiuzletihalo

0

Év végén elégetik az eladatlan Louis Vuittonokat

Teljesen más dolog után kutattunk, amikor belebotlottunk a FashionLady egyik cikkébe, amely olyan tényekről számol be a luxusdivatházakkal kapcsolatban, amelyekről csak kevesen tudnak. Gondolta volna, hogy a Louis Vuitton minden év végén máglyára dobja az eladatlan táskáit? És hogy Michael Kors már ötévesen esküvői ruhát tervezett? – írta a divany.hu.

Louis Vuitton
A francia divatház nemcsak a monogramos megoldást védette le, hanem a színkombinációt is, amelyet a termékein használ. A védjegyek ellenére a világon kereskedelemben lévő Louis Vuitton-termékek 99 százaléka hamis. Azért, hogy a márka értékcsökkenését akadályozzák, a cikk szerint év végén elégetnek minden olyan táskát, amelyet nem sikerült eladni.

Ezt megelőzően azonban évente kétszer vásárt rendeznek, ahol a dolgozók töredék- (akár beszerzési) áron hozzájuthatnak a megmaradt darabokhoz. A márka népszerűségét jól mutatja, hogy Las Vegas-ban néhány kilométerre egymástól 5 üzlet is található. Ez is hihetetlennek hangzott és utána is néztünk, de bizony igaz – a bizonyíték a fenti kép.

Ralph Lauren
Ralph Laurent legtöbben a Polo kollekciói miatt ismerik – többek között ennek köszönhetően még 72 évesen is komoly konkurenciája a fiatal feltörekvő tervezőknek. Meglehetősen zárkózott típus, így kevés dolgot tudni róla, de íme a legérdekesebbek. Soha nem tanult divattervezést, helyette gazdasági iskolába járt, a karrierjét pedig nyakkendők árulásával kezdte.

A pólóinget 1972-ben bevitte egy kollekciójába is, akkor vált igazán mainstreammé – előtte csak sportoláshoz használták.

Karl Lagerfeld

Kevesen tudják róla, hogy mielőtt a Chanel kreatívigazgatója lett, dolgozott a Fendinél és a Chloénál is. Lagerfeldnek nincsen mobiltelefonja, helyette mindent lejegyzetel és vagy azt adja oda az embereknek vagy elküldi őket faxon.

A 2011-ben a Macy’s-nek tervezett kollekciót, majd 11 éve a H&M.mel is összeállt. Lagerfeld tervezte továbbá Madonna fellépőruháit a Re-invention turnéhoz.

Talán nem meglepő, hogy a művészetek megszállottja: annyira, hogy a tervezésen kívül 7L név alatt egy könyvesboltot és kiadót is üzemeltet Párizsban.

Marc Jacobs
Az 52 éves tervező nyíltan vállalja homoszexualitását és akkor sem érdekelte a közvélemény, amikor egy nála 25 évvel fiatalabb pornószínésszel járt. Megszállottan imádja a kutyákat: a sajátjáról (Daisy-ről) parfümöt is elnevezett és magára is varratta (28 tetoválása van). Szerepelt a nagyjából két éve debütált a Disconnectben is, és immáron hetedik éve tiszta a herointól.

Michael Kors
Azt már tudjuk, hogy a Michael Kors cikinek számít, azt viszont nem gondoltuk volna, hogy már ötéves korában elkezdett tervezni: ő készítette a ruhát édesanyja második esküvőjére. Ekkor változtatta meg nevét Michaelre – eredetileg Karl Anderson Jr-ként született, gyermekkorában pedig Chuckie volt a beceneve.

11 évesen már saját üzlete volt, egy születésnapi partin pedig felfedezte egy tévéproducer, így számos luxusmárka reklámjába bekerült.

Gucci
A Gucci büszkélkedhet a legdrágább farmer világrekordjábal: a Genius Jeans névre hallgató darabért már 2011-ben is 4000 dollárt, azaz több mint egymillió forintot kértek. A divatháznak több mélypontja is volt: egykori tulajdonosával 2005-ben miután eladta a részvényeit, bérgyilkos végzett – mint később kiderült, a feleség megrendelésére és csődközelbe is kerültek.

Forrás: divany.hu

Tags: , ,



Comments are closed.

Back to Top ↑