Miért azt? Kérdőjel

Published on július 1st, 2014 | by noiuzletihalo

0

Honnan tudjam, hogy akarják majd?

Remek ötlete támadt, és már alig várja, hogy beinduljon az üzlet? Szánja rá az időt, hogy megtudja, tetszik-e az ötlete másoknak is, és megáll-e a maga lábán. Ez talán időt vesz el, amit Ön nem vesz szívesen, de a korai kutatás megmentheti attól, hogy idő előtt be kelljen zárni a boltot.

Tesztelje az ötletet piackutatással

Ki az ideális vásárló? Kit szeretne termékének vagy szolgáltatásának használójaként? Ezek fontos kérdések, hiszen ezek alapján határozza majd meg és próbálja elérni jövendőbeli célcsoportját. Ha nem biztos benne kik lesznek az ügyfelei, az olyan információk, mint a termék ára, az üzlet földrajzi elhelyezkedése segítenek ezt megállapítani és teljes mértékben kiaknázni az üzleti potenciált. A válaszok jó kiindulópontot szolgáltatnak egy piackutatáshoz.

Szintén fontos lehet a reménybeli vevők vásárlási szokásainak ismerete, mielőtt a tervezést befejezzük. Nézzen a kutatással eltöltött időre úgy, mint terméke vagy szolgáltatása finomhangolására a lehető legjobb eredmény érdekében (üzlet és pénz Önnek!).

A piaci és demográfiai trendekről az interneten is tájékozódhat, az életstílus trendek nyomonkövetése már nehezebb falat. Esetleg egyetemek, főiskolák marketingkutatásai segítséget jelenthetnek, de ha nincs más forrás, Ön is végezhet célzott kutatást a témában, amelynek előnye, hogy valóban az Ön által feltett kérdésekre kaphat választ.

Az Ön testreszabott kutatásának kialakításakor vegye figyelembe mennyi időt és pénzt tud rá szánni. Ez egyszerűsítheti a választást. Egyedül csinálja? Esetleg barátokkal? Szán némi pénzt esetleg fizetett segítségre? Talán egy egyetem marketing órájának témájaként ingyen is megcsinálják Önnek?

A legjobb út megtudni, hogy mit akarnak az emberek, milyen terméket vagy szolgáltatást vennének, az, ha megkérdezzük őket. Ez többféleképpen kivitelezhető:

Interjú: Állítsa sorba azt Önt érdeklő kérdéseket, és tegye fel őket olyan embereknek, akiket vevőinek szeretne. Az emberek gyakran elkerülik ezt a megoldást, mert időigényes és kényelmetlen. Ugyanakkor olcsó és viszonylag egyszerű módszer.

Kérdőíves kutatás: Talán ez a legjobb megoldás. Egy kérdőív összeállítása viszont nem egyszerű és ez befolyásolja az eredmény minőségét is. Legjobb, ha profi segít az összeállításban. Ha elkészült, induljon el az utcán és kérjen meg minél több embert, hogy töltse ki a kérdőívet. Az emberek készségesebbek, ha valami apró ajándékot is ad nekik köszönetként.

Ha internetes kutatásban gondolkodik, forduljon az adatbázisához (készít egyet, ugye?). Küldje ki a kérdőívet, és ígérjen valami apró ajándékot a leggyorsabbaknak. Ezzel időt és gyakran pénzt is spórol.

A kérdőívek nem túl költségesek önmagukban. Kreativitástól és tudásbázistól függően a kiadás persze nőhet – ha kinyomtatja őket, segítséget vesz igénybe a készítéshez és kitöltetéshez vagy a válaszok feldolgozásához. Végül is ez a módszer gyors, és viszonylag egyszerű.

Focus csoport: Ez alapvetően egy 4-8 fős csoportos beszélgetés egy e célra megállapított helyszínen, ahol a résztvevőkhöz több, célzott kérdést intéznek. Ez már egy drágább módszer, mivel szakembert kell igénybe vennie, aki moderálja a csoportot és irányítja kérdéseivel a beszélgetést. Ráadásul a részvevőknek is illik valamit felajánlani. A kérdések természetétől függően viszont a válaszok pontosabbak és teljesebbek lesznek. A megkérdezettek száma ellenben jóval alacsonyabb a nagyobb időigény miatt.

A legfontosabb tanulság, hogy a piackutatás alapjaiban változtathatja meg a készülő üzleti tervet. Kiderülhet, hogy esetleg semmi szükség az Ön termékére vagy szolgáltatására, néha csak a hangsúlyt kell máshová tenni. Legyen nyitott és rugalmas, és ne feledje: a piackutatás folyamatos tevékenység. Legyen mindig képben a célcsoportjával kapcsolatban, hogy ne érjék váratlanul a piac kihívásai.

Tags: , , ,



MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Back to Top ↑